27. túlélőverseny

2010.05.21.

Csapatunk ismét változott összetételében mérettette meg magát. Az "őshármas" maradt, de csatlakozott hozzánk L és B. L személyében nemcsak csapatunk átlagmagassága, hanem a fiúk száma is növekedett, B az első, aki a női nemet képviselte nálunk. Ezúttal tehát öten vágtunk neki a megpróbáltatásoknak, persze most sem tudtuk pontosabban a terep helyzetét meghatározni. Némi támpontot az adott, hogy a találkozó ezúttal nem a jól megszokott Lágymányosi helyszínen, hanem az 56-osok terén volt. Bíztunk abban, hogy a keleti országrészt ezúttal eltaláljuk. Nagy reményeket nem fűztünk egyik tájegységhez sem, hiszen még szűkebb pátriánk hegyeit sem ismerjük annyira, hogy egy túlélőversenyen előnyt tudjunk belőle kovácsolni. A nálunk lévő térképekről nem sejtettük, hogy milyen sokat jelentenek majd a pontozás során. A buszon minden darab 3 pontos jutalmat eredményezett. Így hatvan ponttal vágtunk neki a versenynek (már ekkor is a középmezőnyben helyet követelve magunknak).

Az indulás most sem múlt el izgalmak nélkül. Kiderült, hogy a fejlámpákkal nincs minden rendben, végül a legjobb fénnyel rendelkezőket sikerült megjavítani, ám B lámpája a terepen nem akart világítani, így ott négy lámpával kellett boldogulnunk. Ráadásként az eddig oly szigorúan ellenőrzött személyi igazolványok sem voltak meg teljes számban, de sikerült így is felszállnunk a buszra... Ahol jó szokásunkhoz híven elől foglaltunk helyet, ami komoly előnnyel szolgált ismét. A busz vezetője óvatlanul bekapcsolva felejtette a GPS-t, melyen a végcélként megjelölt "Répáshuta" minden fontos és számunkra szükséges információval ellátott bennünket.

Az utazás legalább két óra volt, bár sokkal hosszabbnak tűnt. Utunk során megállapítottuk, hogy a Bükkben a pénteki nap még esett az eső, ezzel téve némileg nehezebbé az indulásunk. A mi buszunk sikeresen elérte a célt, másik csapatok szerencsétlenebbek voltak, ők még egy közúti balesetbe is belefutottak. A leszállást követően megkaptuk a csokit és a 4 korongot, mely térképül szolgált. - Itt kell elmondanom, hogy a harmadik versenyünkön harmadszorra sikerült minket nagyon meglepni. - A négy korong nagyon különbözött egymástól. Az egyik egy sima turistatérkép-kivágat volt, értelemszerűen ezen nem okozott gondot a pontkeresés. A második csupán szintvonalakat ábrázolt, melyet kb. 5 perc alatt Z-vel azonosítottunk a Kerek-hegy jellegzetes szintvonalainak köszönhetően. Ezalatt R és L a harmadik azonosítható térképet, mely utakat és magasságokat is bőven tartalmazott már irányba állították. A negyedik korong viszont nagy meglepetésünkre fehér volt, teljesen üres!!! 

Olvastuk a versenyleírást, mely egyértelműen előírta, hogy teljesíteni kell egy kombinációt, ami nekünk még sohasem sikerült korábban. Jött az újabb sokk, ráadásként ebből a kombinációból legalább egy pontnak a fehér korongon kell elhelyezkednie. Nem tehettünk mást elindultunk. Nem telt el 10 perc sem, mire beláttuk, hogy a frissen felázott talaj helyett jobban járunk, ha a műúton haladunk. Elsőként egy erdei budit értünk el, ahol 00:55 perckor stafétuszt cseréltünk és indultunk is tovább. Nem sokkal később elértünk egy útkanyarulatot, ahol romos vadászház áll. Tudtuk, hogy tereppontnak kell lennie, de egyik térképünk sem jelölte, bíztunk benne, hogy a fehéren lesz. A csapat irodistájaként olvastam sorban a leírásokat, de egyik sem felelt meg, mígnem elértük a 91-es pontot: "útkereszteződésben tornácos házikó". A Sentinel fedőnévre hallgató tereppontnál minden eddiginél közelebb közelebb kerültünk BONUS megszerzéséhez is, de néhány perccel lemaradtunk! Minden egybevágott, a kérdésre egyértelmű választ tudtunk adni, cseréltünk, fényképet készíttettünk magunkról és haladtunk tovább az éjszakában. Nem is sejtettük, hogy mekkora jelentősége volt ennek a szerencsés találatnak. Egy biztos a későbbiekben nem a fehér korongon haladtunk, és nem is sikerült azonosítani annak pontos helyzetét, de nem is volt rá szükségünk.

TE-27 (6).JPG

Az éjszaka során most sem diktáltunk őrült tempót, de érintettünk pontokat szép számmal. Különösen nagy volt az öröm, amikor hajnaltájban egyszerre érintettünk két tereppontot (korongok találkozási helye). A "Kis karácsony, nagy karácsony" és a "Tűtorony" pontok érintése számomra az eddigi versenyek legkülönlegesebb stafétuszkeresését eredményezte. Végül egy facsonk alatt, melyet ketten is alig bírtunk megemelni megleltük a számunkra oly értékes apró kis fiolát. Pirkadatkor pedig minden korábbinál szebb arcát mutatta felénk a Bükk. A Hosszú-bérc és a Szél-bérc között haladtunk az újabb kiszemelt pont felé, amikor elénk tárult (blogunk fejlécéhez is ezt használtuk fel) ez a gyönyörű kép...

TE-27 (11).JPG

Hiába volt május a töbrök környezetében (és a Bükk-fennsík bővelkedik benne) meglehetősen hűvös volt, még reggel is. Utunkat a terep széle felé folytattuk, egészen a "Hátra arc!" tereppontig. Tiszteletünket tettük az Erdészeti emlékműnél, persze nem ok nélkül, de a sikeres stafétuszcsere itt is új erőt adott. Sikeresen követtük a kiépített erdészeti utat egészen Jávorkútig, ahol hosszabb pihenőidőt szántunk magunknak. Ez a kellemes pihenő nemcsak éhségünk leküzdésének színtere volt, hanem egy rövid térképezést is tartottunk. Ünnepélyesen megállapítottuk, hogy délelőtt 10 órára biztos túlélőkké váltunk, mivel a "Lustaság" kombinációt minimum szinten teljesítettük, fehér korongon lévő terepponttal. Előrevetítettük, hogy újabb kombinációs lehetőséget számunkra a "Mulandóság" tartogat, melyből még két lehetséges tereppontot kereshettünk fel.

TE-27 (17).JPG

Közben értesítettük a terepmestereket, hogy mi Felsőtárkányban szeretnénk befutni, melyre válaszul azt az információt kaptuk, hogy tévedtünk a befutót illetően és legyünk kedvesek Szilvásváradra érkezni. Túlélőversenyeken nem megszokott módon számos túracsoporttal találkoztunk, ami leginkább a szintén május 8-án megtartott Bükk 50-nek volt köszönhető. Bánkútra már fáradtan érkeztünk meg, ahol pihenőt tartottunk és döntöttünk arról, hogy utolsó nagy erőpróbánk a Petőfi-kilátóra való feljutás lesz. Majd délután két óra tájban kérlelhetetlenül megindultunk a befutó felé. Kerestünk még néhány tereppontot, de nem jártunk sikerrel, nagyon hiányzott a GPS. Nem volt más hátra, mint a sárga, majd zöld jelzésen a talpakat nem kímélve haladni a cél felé. Embert próbáló feladat volt a közel 600 méteres süllyedés, de azt sem hagyhattuk figyelmen kívül, hogy a megfelelő csatlakozással rendelkező vonatot érjük el. Délután ötre már a Szalajkavölgy vasúti megállóhelyen voltunk, ahonnan röpke öt óra alatt haza is jutottunk.

TE-27 (21).JPG

Eredményes túrát zártunk 22 tereppont érintésével és két kombináció teljesítésével. A bonusok és a terepmesterek továbbra is elkerültek bennünket, de az 50 kilométert meghaladó túránk során minket szerencsére az a vihar sem keserített, mely nemcsak a nagyhalálosok életét nehezítette...

A bejegyzés trackback címe:

https://sepsi.blog.hu/api/trackback/id/tr974561400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása